|
Poznanie walorów Palmiarni Poznańskiej i Ogrodu Botanicznego
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2177 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
PRZEDSIĘWZIĘCIE EDUKACYJNE
I. Cele przedsięwzięcia
Cel główny: poznanie walorów Palmiarni Poznańskiej i Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Cele operacyjne: Uczeń: - zna walory turystyczne Palmiarni i Ogrodu Botanicznego - zna lokalizację tych miejsc - potrafi omówić ekspozycje jakie znajdują się tych obiektach - potrafi korzystać z różnych źródeł informacji i je opracowywać - potrafi zaprezentować zdobyte wiadomości różnych formach: plakat, album, wystawa - ćwiczenie umiejętności posługiwania się skalą, rysowania planu miejscowości.
Cele wychowawcze: Uczeń: - potrafi współdziałać w grupie - wyrobienie poczucia odpowiedzialności za podjęte działanie.
II. Realizacja
1.Wycieczka do Palmiarni. 2.Przygotowanie planu Poznania z zaznaczonymi obiektami i ich fotografiami oraz adresami stron www. 3.Przygotowanie plakatów - osobliwości przyrodnicze - zdjęciami roślinności jaką można zobaczyć w Palmiarni i Ogrodzie Botanicznym - mapa świata a strefy klimatyczne w Palmiarni. 4.Przygotowanie albumów: - Historia Palmiarni - Palmiarnia dziś - Historia Ogrodu Botanicznego - Ogród Botaniczny dziś - Różnorodność wśród ryb. 5.Wystawy: - akwaria - zielniki - kaktusy - oczko wodne- kwiaty doniczkowe. 6.Przygotowanie sadzonek różnych roślin do sprzedaży.
III. Terminy realizacji
- początek grudnia przedstawienie tematu - grudzień, styczeń, luty zbieranie materiałów - początek lutego na lekcji wychowawczej prezentacja zebranych informacji, ewentualne wskazówki do dalszych poszukiwań - 26, 27, 28 luty realizacja przedsięwzięcia (28 prezentacja)
IV. Kryteria oceny
- różnorodność źródeł wykorzystanych do prezentacji - sposób przedstawienia informacji - stopień zaangażowania i wkład pracy poszczególnych uczniów - estetyka wykonania - efekt końcowy.
AUTOREFLEKSJA
Uczniowie z wielkim zaangażowaniem zbierali materiały, mnożyli pomysły, by w najciekawszy sposób zaprezentować przydzielone zagadnienie na forum szkoły Myślę, że taka forma zajęć jest bardzo dobra do tworzenia więzi klasowej. Uczy umiejętności pracy w grupie oraz współodpowiedzialności za podjęte działania. Uczniowie przygotowując wystawę korzystali z rożnych źródeł informacji, a także różnych form prezentacji, tym samym poznawali techniki prezentacji własnych umiejętności. Poprzez takie zajęcia oprócz więzi klasowej buduje się poczucie więzi z własnym miastem, niekiedy poznaje się ciekawe zakątki rodzinnej miejscowości.
Opracowanie: Agnieszka Mądrzak Gimnazjum nr 1 Poznań
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|